עו"ד שפר: "בכל העולם מושחתים נבחרים שוב ושוב"

    מהדורת הבוקר 2 Comment on עו"ד שפר: "בכל העולם מושחתים נבחרים שוב ושוב"

    עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה במהדורת הבוקר: "אני בעד שאלדד יניב יחשוף את כל מה שהוא יודע. זה חמור מאוד" | על המפכ"ל לשעבר: "מעולם לא זיהיתי אצלו רדיפה"

    עוה"ד יהודה שפר
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) על משפט נתניהו ועדותו של ראש האופוזיציה

    שפר הסביר כי "תיק אלף בנוי משני ראשים: קבלת מתנות בהיקפים של מאות אלפי שקלים והראש השני – שלושה מקרים שמפורטים באישום בהם נתניהו קיבל החלטות בניגוד עניינים חריף. אנחנו מדברים כרגע על אחד המקרים האלה – שתי פניות של נתניהו ללפיד בהן אמר לו לקדם את חוק מילצ'ן".

    "החוק הזה מדבר על שני דברים", הוסיף "פטור ממס ופטור מדיווח. לפטור מדיווח הדרג המקצועי התנגד לחלוטין ולכן גם לפיד התנגד".

    לדבריו: "התגלתה אתמול תמונה לא טובה במדינה. הקשר של אילי הון עם פוליטיקאים הוא קשר לא טוב. גם לפיד, גם נתניהו ורבים אחרים חוטאים בדבר הזה. אנחנו לא רוצים קשרים נסתרים בין אילי הון לפוליטיקאים".

    עם זאת, הדגיש שפר: "לא כל ניגוד עניינים הוא פלילי, מה שהופך אותו לפלילי זה הצטברות של מרכיבים מחמירים. במקרה הזה נתניהו קיבל מתנות בהיקפים חריגים, נמנע מלדווח על הקשר ופעל לטובת מילצ'ן. לדעתי כשראש ממשלה פונה לשר זה לא עניין של מה בכך".

    הוא התייחס לטענתו של עו"ד אלדד יניב: "ראיתי שאלדד יניב טוען ששוטרים תדרכו אותו בזמן אמת מהחקירות. אני בעד שיפרסם הכל. אם זה נכון זה חמור ביותר. השאלה אם אלה עובדות או פרשנות. לפעמים נתקלתי בשוטרים נמרצים, ולפעמים נמרצים מידי לחשוף שחיתות. אני מעדיף לחיות במדינה שבה שוטרים דוהרים לחקור שחיתות במקום הפוך. אם זה נכון צריך להוקיע את השוטר הזה ולהעמיד אותו לדין".

    על המפכ"ל לשעבר: "יש לי ביקורת על אלשיך, אבל מעולם לא זיהיתי אצלו נטיה מפלגתית". עוד אמר: "אותם אנשים ש'רדפו' במרכאות את אולמרט 'רדפו' כביכול גם את נתניהו. מעולם לא זיהיתי דעות פוליטיות במערכות אכיפת החוק, גם במאות ישיבות בפרקליטות. ישבתי עם אנשים שעות בדיונים מקצועיים ואין לי מושג מה הם מצביעים".

    שפר התייחס לטענה שנתניהו נבחר שוב ושוב למרות התיקים: "לצערי, פעמים רבות אנשים מושחתים פופולריים בציבור ונבחרים שוב ושוב. רואים את זה בהרבה בכל העולם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רק בישראל המושחתים מהשמאל לא נבחרים שוב ושוב…

    2. 1

      נכון גם בפרקליטות שאתה נמצא ובתי המשפט ןהמשטרה
      נמצאים אנשים מושחתים ופושעים שנבחרים שוב ושוב